Předmět: Průběžná náslechová praxe v MŠ s reflexí

« Zpět
Název předmětu Průběžná náslechová praxe v MŠ s reflexí
Kód předmětu KPV/PUP@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu: Předmět umožňuje prvotní seznámení studentů s pedagogickou realitou mateřských škol, s organizací dne, navázání kontaktů s dětmi i s cvičnými učitelkami. Praxe je náslechová, kdy studenti během celého semestru hospitují v jedné třídě mateřské školy a průběžně plní zadané úkoly v souladu s tématy tohoto předmětu a teoretickými předměty zejména: Základy pedagogiky, Obecná didaktika, Biologie dítěte a hygiena, Práce s pedagogickým portfoliem. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientovat se v prostředí mateřských škol, porozumět metodickým pokynům a organizaci pedagogických praxí, komunikovat s didaktikem PdF UP a cvičným učitelem, reflektovat význam praxe ve vztahu ke zvolenému oboru, porozumět podstatě tvorby studentského portfolia a práce s ním, a to s cílem průběžně shromažďovat materiály k rozličným tématům. Hlavní témata předmětu: Úvodní seminář: metodické a organizační pokyny pro pedagogickou praxi, koncepce pedagogických praxí, studentské portfolio. Seznámení s konkrétní mateřskou školou a třídou, orientace. Organizace dne v MŠ Podmínky vzdělávání Základní školní dokumentace Didaktické zásady Komunikace v prostředí mateřské školy Klima mateřské školy a třídy Osobnost učitele MŠ Hygiena dětí v MŠ Význam pedagogické praxe pro zvolený obor Reflektující seminář: prezentace portfolií studentů, následná diskuse, reflexe, sebereflexe Výstup praxe: Založení pedagogického portfolia, jeho prezentace, diskuse s metodikem praxí a cvičným učitelem, reflexe.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BERČÍKOVÁ, A., ŠMELOVÁ, E., STOLINSKÁ, D. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc.
  • SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika.. Praha : Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní