Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou vybaveni schopností plánovat učivo v elementárním ročníku v návaznosti na učebnice, které reagují na současnou kurikulární reformu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti posuzují schopnost adaptace žáků elementárního ročníku na nové prostředí, seznamují se s plánováním učiva i s požadavky na přípravu jednotlivých vyučovacích hodin. Studenti budou seznámeni se školním vzdělávacím programem základní školy s přihlédnutím k elementárnímu ročníku, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Posluchači budou seznámeni se specifiky výuky v elementárním ročníku.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Studenti budou seznámeni se školním vzdělávacím programem základní školy s přihlédnutím k elementárnímu ročníku, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Posluchači budou seznámeni se specifiky výuky v elementárním ročníku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
80% účast na seminářích, zpracování časově tématického plánu podle vybrané učebnice elementárního ročníku na 1 měsíc.
|
Doporučená literatura
|
-
www.rvp.cz; www.fraus.cz; www.vup.cz.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
ŠIMÍČKOVÁ ČÍŽKOVÁ a kol. (2003). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP.
|