Předmět: Primární pedagogika 3 (MVP s praxí)

« Zpět
Název předmětu Primární pedagogika 3 (MVP s praxí)
Kód předmětu KPV/PRP3P
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Řízení výchovné práce. 2. Vedení pedagogické a školské dokumentace. 3. Interakce rodiny a školy, formy a etapy spolupráce. 4. Prevence sociálně patologických jevů. 5. Výchova a rozbor složek výchovy. 6. Sexuální výchova jako složka podporující zdraví. 7. Náslechy v ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Obecný základ studijní disciplíny tvoří začlenění výchovy mezi pedagogické disciplíny a zaměřuje se na složky výchovy, výchovný proces, zásady, metody, formy a prostředky výchovné práce na 1.stupni základní školy. Součástí studijní disciplíny je vedle problematiky etap a modelů vzájemné spolupráce školy a rodiny, negativních vlivů ve výchově, řízení výchovné práce s vedením povinné školní dokumentace i rodinná a sexuální výchova jako integrální složka výchovy ke zdraví. Cílem je integrace výchovných prvků do jednotlivých předmětů primární školy (tj. 1.stupně ZŠ).
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
Předpoklady
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
KPV/PRP2P
----- nebo -----
KPV/U2PQ

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozbor portfolia studenta

Zpracovat portfolio podle zadání vyučující.
Doporučená literatura
  • OBST, O. (1995). Úvod do teorie řízení výchovy a vzdělávání ve školství pro učitele. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní