Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Řízení výchovné práce. 2. Vedení pedagogické a školské dokumentace. 3. Interakce rodiny a školy, formy a etapy spolupráce. 4. Prevence sociálně patologických jevů. 5. Výchova a rozbor složek výchovy. 6. Sexuální výchova jako složka podporující zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Obecný základ studijní disciplíny tvoří začlenění výchovy mezi pedagogické disciplíny a zaměřuje se na složky výchovy, výchovný proces, zásady, metody, formy a prostředky výchovné práce na 1.stupni základní školy. Součástí studijní disciplíny je vedle problematiky etap a modelů vzájemné spolupráce školy a rodiny, negativních vlivů ve výchově, řízení výchovné práce s vedením povinné školní dokumentace i rodinná a sexuální výchova jako integrální složka výchovy ke zdraví. Cílem je integrace výchovných prvků do jednotlivých předmětů primární školy (tj. 1.stupně ZŠ).
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Zpracovat portfolio podle zadání vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
OBST, O. (1995). Úvod do teorie řízení výchovy a vzdělávání ve školství pro učitele. Olomouc : UP.
|