Předmět: Pedagogická praxe 2

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe 2
Kód předmětu KPV/PPX2P
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V této etapě pedagogické praxe se studen stylizuje do role učitele. Prostřednictvím stanovených předmětů se podílí na výchově a vzdělávání žáků příslušné třídy základní školy pod vedením cvičného učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
Předpoklady
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
KPV/PPX1P
----- nebo -----
KPV/UX5Q

Hodnoticí metody a kritéria
Hospitace

100% účast na praxi v základní škole, příprava na vyučovací hodinu, kterou student vyučuje, pozitivní hodnocení cvičného učitele FŠ
Doporučená literatura
  • FASNEROVÁ, M., STOLINSKÁ,D. Pedagogická praxe.
  • Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní