Název předmětu | Pedagogická praxe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPV/PPX2P |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
V této etapě pedagogické praxe se studen stylizuje do role učitele. Prostřednictvím stanovených předmětů se podílí na výchově a vzdělávání žáků příslušné třídy základní školy pod vedením cvičného učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování
|
Výstupy z učení |
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle. |
Předpoklady |
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
KPV/PPX1P ----- nebo ----- KPV/UX5Q |
Hodnoticí metody a kritéria |
Hospitace
100% účast na praxi v základní škole, příprava na vyučovací hodinu, kterou student vyučuje, pozitivní hodnocení cvičného učitele FŠ |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |