Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V této etapě pedagogické praxe se studen stylizuje do role učitele. Prostřednictvím stanovených předmětů se podílí na výchově a vzdělávání žáků příslušné třídy základní školy pod vedením cvičného učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Třetí etapa pedagogické praxe. Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů) a metodiků těchto předmětů. Pedagogická praxe probíhá 2x týdně vždy jednu vyučovací hodinu. Na praxi je zařazena vždy dvojice studentů. Povinností každého studenta je jedna hodina výstupu a jedna hodina náslechu týdně. V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Třetí etapa pedagogické praxe. Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů) a metodiků těchto předmětů. Pedagogická praxe probíhá 2x týdně vždy jednu vyučovací hodinu. Na praxi je zařazena vždy dvojice studentů. Povinností každého studenta je jedna hodina výstupu a jedna hodina náslechu týdně. V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Hospitace
100% účast na praxi v základní škole, příprava na vyučovací hodinu, kterou student vyučuje, pozitivní hodnocení cvičného učitele FŠ
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
|