Předmět: Pedagogická praxe 1

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe 1
Kód předmětu KPV/PPX1P
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V této etapě pedagogické praxe se studen stylizuje do role učitele. Prostřednictvím stanovených předmětů se podílí na výchově a vzdělávání žáků příslušné třídy základní školy pod vedením cvičného učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Třetí etapa pedagogické praxe. Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů) a metodiků těchto předmětů. Pedagogická praxe probíhá 2x týdně vždy jednu vyučovací hodinu. Na praxi je zařazena vždy dvojice studentů. Povinností každého studenta je jedna hodina výstupu a jedna hodina náslechu týdně. V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
Předpoklady
Třetí etapa pedagogické praxe. Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů) a metodiků těchto předmětů. Pedagogická praxe probíhá 2x týdně vždy jednu vyučovací hodinu. Na praxi je zařazena vždy dvojice studentů. Povinností každého studenta je jedna hodina výstupu a jedna hodina náslechu týdně. V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.

Hodnoticí metody a kritéria
Hospitace

100% účast na praxi v základní škole, příprava na vyučovací hodinu, kterou student vyučuje, pozitivní hodnocení cvičného učitele FŠ
Doporučená literatura
  • Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní