Course: Educational diagnostics

« Back
Course title Educational diagnostics
Course code KPV/PPD@
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio

Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno : Computer Press.
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2569-4..
  • KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, E. (2005). Diagnostika předškoláka. Brno : MC nakladatelství.
  • KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. a a SYSLOVÁ, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
  • Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada.
  • MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
  • SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole 1.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
  • Svobodová, E., Vítečková, M. a kol. (2017). Osobnost předškolního pedagoga. Praha: Portál.
  • Syslová, Z., Kratochvílová, J., Fikarová, T. (2018). Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha.
  • ŠMELOVÁ, E. a kol. (2012). Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ŠMELOVÁ, E. (2016). Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: UP.
  • Tomanová, D. (2006). Úvod do pedagogické diagnostiky v mateřské škole. Olomouc: UP.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Kindergarten Teacher Training: Special Needs Education (BB21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Kindergarten Teacher Training: Special Needs Education (BB20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Kindergarten Teacher Training: Special Needs Education (BB22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Kindergarten Teacher Training: Special Needs Education (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Kindergarten Teacher Training: Special Needs Education (BB19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer