Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vaňková Alžběta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogického dění v podmínkách české školy. Student bude schopný objasnit vzdělání v didaktickém systému školy. Student získá teoretický základ pro navazující předmět, který se již zabývá didaktikou předškolního vzdělávání. Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu. Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky) Základní literatura: MAŃÁK, J., ŠVEC, Vl. Výukové metody. Brno: Paido, 2003 PETTY, G. Moderní vyučování, Praha: Portál, 2013. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. /Praha: Portál, 2009. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. STARÝ, K. , LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu.
|
Doporučená literatura
|
-
MAŃÁK, J., ŠVEC, Vl. (2003). Výukové metody. Brno Paido.
-
PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Grada.
-
SITNÁ, D. (2009). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
-
SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
-
STARÝ, K. , LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formální hodnocení ve výuce. Praha: Portál.
|