Předmět: Obecná didaktika

« Zpět
Název předmětu Obecná didaktika
Kód předmětu KPV/POD@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Vaňková Alžběta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky)

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogického dění v podmínkách české školy. Student bude schopný objasnit vzdělání v didaktickém systému školy. Student získá teoretický základ pro navazující předmět, který se již zabývá didaktikou předškolního vzdělávání. Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu. Základní témata: 1. Předmět didaktiky 2. Vzdělávání v didaktickém systému 3. Učivo 4. Učebnice 5. Vyučování jako proces (cíl, organizační formy, metody, prostředky) Základní literatura: MAŃÁK, J., ŠVEC, Vl. Výukové metody. Brno: Paido, 2003 PETTY, G. Moderní vyučování, Praha: Portál, 2013. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. /Praha: Portál, 2009. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. STARÝ, K. , LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemný test

Po absolvování předmětu student dokáže: - objasnit didaktiku a její předmět, - vysvětlí s porozuměním vzdělání v didaktickém systému české školy, - vysvětlí s porozuměním podstatu vyučování jako celistvého procesu.
Doporučená literatura
  • MAŃÁK, J., ŠVEC, Vl. (2003). Výukové metody. Brno Paido.
  • PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Grada.
  • SITNÁ, D. (2009). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
  • SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
  • STARÝ, K. , LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formální hodnocení ve výuce. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní