Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kretková Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie kurikula 2. Filozofické teorie kurikula 3. Empirické praktické směry 4. Formy kurikula 5. Vzdělávací program 6. Národní kurikulum a vzdělávací standardy 7. Kurikulum ve vztahu ke školní edukaci
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřený na zprostředkování nejnovějších poznatků v teoretické i praktické rovině v oblasti kurikula, kurikulární reformy, kurikulárních dokumentů v ČR. V rámci kurz se současně studenti seznámí s modely edukačního působení a konkrétními strategiemi uplatňovanými v předškolním vzdělávání.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Didaktický test, Rozhovor
Studenti zpracují a odešlou v systému UNIFOR korespondenční úkol v rozsahu 4 stran na téma: Kurikulum mateřské školy v kontextu se záměry vzdělávací politiky ČR.
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
-
NEZVALOVÁ, D., PRÁŠILOVÁ, M., EGER, L. (2004). Kurikulum, řízení a tvorba vize školy. Nezvalová, D. Kurikulární tvorba.. Plzeň: ZČU.
-
WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě).. Brno: CDVU MU.
|