Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Schmidtová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Finanční management v prostředí MŠ: obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); základní strategie financování a možnosti jejich použití. Základní pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty s obsahovou náplní finančního managementu v prostředí MŠ. Jednotlivá témata budou představovat veškeré aktivity a metody finančního řízení, které jsou uplatňovány v rámci finančního rozhodování. Po absolvování předmětu bude student schopen definovat obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; charakterizovat základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); rozlišit základní strategie financování a možnosti jejich použití. Studenti se rovněž seznámí se základními pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Prostřednictvím případové studie prokázat znalosti z oblasti finančního managementu. 1. Student provede SWOT analýzu (vnější makroprostředí a mikroprostředí, vnitřní prostředí školy, na jejímž základě zpracuje projekt zaměřený na marketingovou strategii. Na základě platné legislativy popíše aktivity MŠ a základní strategii jejich financování (např. akce pro rodiče: lze financovat z prostředků školy?, jak zaúčtovat dary od partnerů?, zpoplatněné publikování, odborné konzultace, a to v kontextu se ŠVP, tzn., zkvalitňování práce školy. 2. Součástí projektu bude také odměňování pracovníků MŠ (pedagogičtí i nepedagogičtí), a to za práci nad rámec pracovních povinností, tj. podíl na plánovaných aktivitách např. víkendový výlet, škola v přírodě??? Financování vychází z platné legislativy. Projekt a jeho financování musí respektovat základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); základní strategie financování a možnosti jejich použití. Student projekt obhájí.
|
Doporučená literatura
|
-
KLABEČEK, K. (2006). Finanční management.. Plzeň.
-
PETŘÍK, T. (2005). Ekonomické a finanční řízení firmy. Manažerské účetnictví v praxi. 1. vyd-. Praha.
-
REŽŇÁKOVÁ, M. (2005). Finanční management I. 3. akt. a rozšířené vydání.. Brno.
-
SEDLÁČEK, J. (2005). Účetnictví pro manažery. 1., vyd.. Praha.
-
Synek, M. a kol. (2007). Manažerská ekonomika. 4. akt. a rozšířené vyd.. Grada, Praha, 452 s.
-
Šimková, E. (2006). Základy ekonomie - systematický přehled základní ekonomické problematiky. Grada, Praha.
-
ŠIMKOVÁ, E. (2005). Základy účetnictví. Vybraná témata základní účetní problematiy. 1. vyd.. Hradec Králové.
|