Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Course content
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Observation, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 10 hours per semester
- Preparation for the Course Credit
- 20 hours per semester
- Semestral Work
- 10 hours per semester
- Attendace
- 10 hours per semester
|
Learning outcomes
|
|
Prerequisites
|
General orientation in education and general didactics.
|
Assessment methods and criteria
|
Dialog, Systematic Observation of Student, Analyssis of the Student's Portfolio, Seminar Work
|
Recommended literature
|
-
Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
-
DITTRICH, P. (1992). Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H+H.
-
DVOŘÁKOVÁ, M. (1995). Pedagogicko-psychologická diagnostika I.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
-
DVOŘÁKOVÁ, M. (1999). Pedagogicko-psychologická diagnostika II.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
-
HRABAL, V. (1989). Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN.
-
CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy. Brno.
-
MOJŽÍŠEK, L. (1986). Základy pedagogické diagnostiky. Praha : SPN.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
-
ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|