Course: Educational Diagnostics

« Back
Course title Educational Diagnostics
Course code KPV/PEDIP
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study 4
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Course content


Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Observation, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
  • Homework for Teaching - 10 hours per semester
  • Preparation for the Course Credit - 20 hours per semester
  • Semestral Work - 10 hours per semester
  • Attendace - 10 hours per semester
Learning outcomes
Prerequisites
General orientation in education and general didactics.

Assessment methods and criteria
Dialog, Systematic Observation of Student, Analyssis of the Student's Portfolio, Seminar Work

Recommended literature
  • Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
  • DITTRICH, P. (1992). Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H+H.
  • DVOŘÁKOVÁ, M. (1995). Pedagogicko-psychologická diagnostika I.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
  • DVOŘÁKOVÁ, M. (1999). Pedagogicko-psychologická diagnostika II.. České Budějovice : Jihočeská univerzita.
  • HRABAL, V. (1989). Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN.
  • CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy. Brno.
  • MOJŽÍŠEK, L. (1986). Základy pedagogické diagnostiky. Praha : SPN.
  • SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
  • ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching primary school classes 1 through 5 (MD15) Category: Pedagogy, teacher training and social care 4 Recommended year of study:4, Recommended semester: Winter