Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pozorování, analýza a hodnocení průběhu výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. 2. Aplikace didaktických zásad, metod a organizačních forem vedoucích k rozvoji kompetencí dítěte předškolního věku při přípravě na školu. 3. Osobnost učitele elementaristy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na pozorování, analýzu a hodnocení průběhu výchovně vzdělávacího procesu v MŠ. Studenti v rámci náslechů sledují a rozebírají pod vedením metodika aplikaci didaktických zásad, metod a organizačních forem vedoucích k rozvoji kompetencí dítěte předškolního věku při přípravě na školu. Cílem praxe je rovněž seznámení s prací učitele na počátku školního roku v elementárním ročníku. Pedagogická praxe se realizuje na vybraných MŠ a ZŠ v Olomouci.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor portfolia studenta
Sestavení portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VUP.
-
(2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VUP.
|