Název předmětu | Pedagogická praxe 9 s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KPV/P9R@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 15 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Završení etapy pedagogických praxí. V souvislosti s cíli je poskytnout studentům orientaci v celém provozu školy, ověření si schopnosti, uplatnění vědomostí a pedagogických dovedností získaných studie a absolvováním předešlých typů pedagogických praxí. Praxe se uskutečňuje na plnoorganizovaných nebo málotřídních školách v místě trvalého bydliště studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " aplikovat a navrhnout adekvátní organizační formy práce na primární škole na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " vytvářet optimální klima třídy, popř. atmosféru hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " vhodně požívat didaktické pomůcky a prostředky na primární škole na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " navrhnout a aplikovat v hodinách adekvátní strategii výuky v konkrétních předmětech primární školy na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " použít a vyzkoušet správné metodické postupy v předmětech primární školy na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " analyzovat a interpretovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp v primární školy na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu " analyzovat, hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií v předmětech primární školy na plnoorganizované škole nebo málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu Výstupem souvislé pedagogické praxe 9 je portfolio praxí, které se skládá ze záznamů hospitací a příprav na vyučovací hodiny reflektující na analýzu vyučovacího procesu s pedagogem v oborových didaktikách. Témata: metodické postupy používané v primární škole na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu; strategie učení v primární škole na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu; učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické v hodinách primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu; pozorované organizační formy primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu; pozorované výukové metody primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu; klima třídy - atmosféra hodiny atd. v primární škole na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu interakce žák - žák primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu způsoby hodnocení žáků v hodinách primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu využití didaktických pomůcek a prostředků v hodinách primární školy na plnoorganizované škole i málotřídní škole v rámci stanoveného rozvrhu Portfólio pedagogických praxí
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle. |
Předpoklady |
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
100% účast na pedagogické praxi na hospitacích a následných vyučovacích hodinách v málotřídní škole nebo na 1. stupni základní školy. Vykonáte praxi v celkovém rozsahu minimálně 160 hodin, tj. 8 týdnů (za každý týden minimálně 20 hodin, což činí v průměru 4 hodiny za jeden pracovní den). Mimořádně se vám započítá i prázdninový týden, ve kterém budete vykonávat činnosti dle zadání školy a tyto činnosti vykážete ve výkazu. Zpracované materiály (záznamy z hospitací a přípravy na vyučovací hodiny) vložíte do systému MOODLE společně s výkazem s podrobným rozpisem veškerých aktivit a potvrzeným ze strany vedení školy. Souvislou pedagogickou praxi vykonáte v místě svého bydliště. Výběr školy (škol) si zajišťujete sami. Studenti s ISP realizují praxi na 1. stupni ZŠ, kde jsou zaměstnáni. Přihlášku na tuto praxi vkládejte do systému MOODLE. Přihlášky se archivují, vkládejte co nejdříve, jakmile budete mít praxi na škole (školách) potvrzenou. Dohody pro učitele na ZŠ si stahujete z internetových stránek PdF (odd. pro akreditace a praxe; dotazy k financím pro učitele na ZŠ směřujte prosím na p. Mgr. Vlachovou). Pravidelně prosím sledujte hromadné e-maily a webové stránky fakulty a řiďte se stanovenými opatřeními pro výkon praxí ze strany vedení naší fakulty. Požadavkem ke splnění zápočtu se rozumí splnění pedagogické praxe v plném rozsahu a vložením hospitačních protokolů s potvrzeným výkazem do systému MOODLE k tomuto předmětu. Formuláře ke zpracování hospitací a příprav na vyučovací hodiny včetně výkazu jsou k dispozici v systému MOODLE, ve kterém najdete i další důležité informace. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |