Vyučující
|
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: metodické postupy používané v primární škole (1. - 5. třída ZŠ); strategie učení v primární škole (1. - 5. třída ZŠ); učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické (1. - 5. třída ZŠ); pozorované organizační formy primární školy (1. - 5. třída ZŠ); pozorované výukové metody primární školy (1. - 5. třída ZŠ); klima třídy - atmosféra hodiny atd. (1. - 5. třída ZŠ); interakce žák - žák primární školy (1. - 5. třída ZŠ); způsoby hodnocení žáků (1. - 5. třída ZŠ);. využití didaktických pomůcek a prostředků (1. - 5. třída ZŠ); portfólio pedagogických praxí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " řešit roli učitele na primární škole (1. - 5. třída ZŠ); " navrhovat organizační formy práce primární škole, (1. - 5. třída ZŠ); " uvést vztah mezi klimatem třídy, popř. atmosférou v hodině v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, (1. - 5. třída ZŠ); " správně aplikovat a zároveň vhodně zařadit a použít didaktické pomůcky a prostředky v hodinách výchov na primární škole, (1. - 5. třída ZŠ); " navrhnout a použít adekvátní strategii výuky v konkrétním předmětu (1. - 5. třída ZŠ); " plánovat správné metodické postupy ve všech hodinách (1. - 5. třída ZŠ); " analyzovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp (1. - 5. třída ZŠ); " vyzkoušet a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií (1. - 5. třída ZŠ).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
- absolvování průběžné pedagogické praxe - praxe je dotována celkovým počtem 20 hodin - zpracování hospitačního protokolu - doložení výkazu praxe potvrzeného vedením školy - absolvování reflektivního semináře Výstupem průběžné pedagogické praxe je portfolio praxí, které se skládá z příprav na vyučovací hodinu reflektující na analýzu vyučovacího procesu s pedagogem v oborových didaktikách.(Didaktika českého jazyka. Didaktika matematiky, Didaktika prvouky, Didaktika elementárního čtení a psaní, Didaktika TV, Didaktika HV, Didaktika VV, Didaktika PV) Studující musí být ve škole minimálně 4 hodiny denně v průběhu celého týdne, čili musí vykázat 20 hodin celkem s tím, že musí odučit minimálně 8 hodin + 12 hodin náslechů (1. den mají jen náslechy), pokud odučí více hodin, pak těch náslechů bude samozřejmě méně (záleží, co jim na ZŠ umožní).
|
Doporučená literatura
|
|