| Název předmětu | Pedagogická praxe 7 s reflexí |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/P7R@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 4 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " řešit roli učitele na primární škole (4. - 5. třída ZŠ); " navrhovat organizační formy práce primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " uvést vztah mezi klimatem třídy, popř. atmosférou v hodině v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " správně aplikovat a zároveň vhodně zařadit a použít didaktické pomůcky a prostředky v hodinách výchov na primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " navrhnout a použít adekvátní strategii výuky v konkrétním předmětu (4. - 5. třída ZŠ); " plánovat správné metodické postupy ve všech hodinách (4. - 5. třída ZŠ); " analyzovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp (4. - 5. třída ZŠ); " vyzkoušet a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií (4. - 5. třída ZŠ););. Výstupem průběžné pedagogické praxe je portfolio praxí, které se skládá z příprav na vyučovací hodinu reflektující na analýzu vyučovacího procesu s pedagogem v oborových didaktikách.(Didaktika českého jazyka. Didaktika matematiky, Didaktika prvouky, Didaktika elementárního čtení a psaní, Didaktika TV, Didaktika HV, Didaktika VV, Didaktika PV). Témata: metodické postupy používané v primární škole (4. - 5. třída ZŠ); strategie učení v primární škole (4. - 5. třída ZŠ); učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické (4. - 5. třída ZŠ); pozorované organizační formy primární školy (4. - 5. třída ZŠ); pozorované výukové metody primární školy (4. - 5. třída ZŠ); klima třídy - atmosféra hodiny atd. (4. - 5. třída ZŠ); interakce žák - žák primární školy (4. - 5. třída ZŠ); způsoby hodnocení žáků (4. - 5. třída ZŠ);. využití didaktických pomůcek a prostředků (4. - 5. třída ZŠ); portfólio pedagogických praxí.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |