Předmět: Pedagogická praxe 7 s reflexí

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe 7 s reflexí
Kód předmětu KPV/P7R@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " řešit roli učitele na primární škole (4. - 5. třída ZŠ); " navrhovat organizační formy práce primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " uvést vztah mezi klimatem třídy, popř. atmosférou v hodině v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " správně aplikovat a zároveň vhodně zařadit a použít didaktické pomůcky a prostředky v hodinách výchov na primární škole, (4. - 5. třída ZŠ); " navrhnout a použít adekvátní strategii výuky v konkrétním předmětu (4. - 5. třída ZŠ); " plánovat správné metodické postupy ve všech hodinách (4. - 5. třída ZŠ); " analyzovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp (4. - 5. třída ZŠ); " vyzkoušet a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií (4. - 5. třída ZŠ););. Výstupem průběžné pedagogické praxe je portfolio praxí, které se skládá z příprav na vyučovací hodinu reflektující na analýzu vyučovacího procesu s pedagogem v oborových didaktikách.(Didaktika českého jazyka. Didaktika matematiky, Didaktika prvouky, Didaktika elementárního čtení a psaní, Didaktika TV, Didaktika HV, Didaktika VV, Didaktika PV). Témata: metodické postupy používané v primární škole (4. - 5. třída ZŠ); strategie učení v primární škole (4. - 5. třída ZŠ); učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické (4. - 5. třída ZŠ); pozorované organizační formy primární školy (4. - 5. třída ZŠ); pozorované výukové metody primární školy (4. - 5. třída ZŠ); klima třídy - atmosféra hodiny atd. (4. - 5. třída ZŠ); interakce žák - žák primární školy (4. - 5. třída ZŠ); způsoby hodnocení žáků (4. - 5. třída ZŠ);. využití didaktických pomůcek a prostředků (4. - 5. třída ZŠ); portfólio pedagogických praxí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní