Název předmětu | Pedagogická praxe 6 s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KPV/P6R@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " řešit roli učitele na primární škole (1. - 3. třída ZŠ); " navrhovat organizační formy práce primární škole, (1. - 3. třída ZŠ); " uvést vztah mezi klimatem třídy, popř. atmosférou v hodině v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, (1. - 3. třída ZŠ); " správně aplikovat a zároveň vhodně zařadit a použít didaktické pomůcky a prostředky v hodinách výchov na primární škole, (1. - 3. třída ZŠ); " navrhnout a použít adekvátní strategii výuky v konkrétním předmětu (1. - 3. třída ZŠ);, " plánovat správné metodické postupy ve všech hodinách (1. - 3. třída ZŠ); " analyzovat kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp (1. - 3. třída ZŠ); " vyzkoušet a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií (1. - 3. třída ZŠ);. Výstupem průběžné pedagogické praxe je portfolio praxí, které se skládá z příprav na vyučovací hodinu reflektující na analýzu vyučovacího procesu s pedagogem v oborových didaktikách.(Didaktika českého jazyka. Didaktika matematiky, Didaktika prvouky, Didaktika elementárního čtení a psaní, Didaktika TV, Didaktika HV, Didaktika VV, Didaktika PV) Témata: metodické postupy používané v primární škole (1. - 3. třída ZŠ);. strategie učení v primární škole (1. - 3. třída ZŠ);.. učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické (1. - 3. třída ZŠ);.. pozorované organizační formy primární školy (1. - 3. třída ZŠ);. pozorované výukové metody primární školy (1. - 3. třída ZŠ);. klima třídy - atmosféra hodiny atd. (1. - 3. třída ZŠ);.. interakce žák - žák primární školy (1. - 3. třída ZŠ);. způsoby hodnocení žáků (1. - 3. třída ZŠ);. využití didaktických pomůcek a prostředků (1. - 3. třída ZŠ);. portfólio pedagogických praxí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |