Předmět: Pedagogická praxe 1 s reflexí

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe 1 s reflexí
Kód předmětu KPV/P1R@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " uvést vztah mezi 1. stupněm ZŠ a 2. st. ZŠ, (málotřídní škole a plnoorganizované škole), " uspořádat a aplikovat organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, " analyzovat klima třídy, popř. atmosféru hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, " prokázat a vyzkoušet interakci žák - žák na primární škole, " interpretovat vzdělávací strategii výuky na primární škole, " uspořádat různé metodické postupy na primární škole, " registrovat a posoudit kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp, " analyzovat a provést rozbor vyučovacího procesu podle zadaných kritérií. Výstupem náslechové pedagogické praxe je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu s pedagogem v disciplíně Didaktika primárního vzdělávání a Seminář k didaktice primárního vzdělávání. Témata: plnoorganizovaná škola, metodické postupy používané v primární škole, strategie učení v primární škole, učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické, pozorované organizační formy primární školy, pozorované výukové metody primární školy, klima třídy - atmosféra hodiny atd., interakce učitel - žák primární školy, interakce žák - žák primární školy, způsoby hodnocení žáků, portfólio pedagogických praxí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Pedagogickou praxi 1 s reflexí vykonáte pod vedením metodika této praxe, kterým je dr. Provázková Stolinská. Vzhledem ke covidovému stavu a v souladu s nutnými opatřeními budete realizovat tuto praxi v alternativních podmínkách. Pokyny k praxi a k výstupům obdržíte od metodika.
Doporučená literatura
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní