Vyučující
|
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osobnostní a sociální výchova v RVP ZV. Implementace os. a soc. rozvoje do jednotlivých předmětů v 1. - 5. ročníku ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Osobnostní a sociální výchova 2 je disciplína zabývající se rozvojem klíčových životních dovedností či životních kompetencí pro každý den. Studenti si v rámci studia rozšíří a prohloubí znalosti získané z disciplíny Osobnostní a sociální výchova 1, a to zejména v rovině praktických aktivit, aplikovatelných na prvním stupni ZŠ. Výuka bude korespondovat s požadavky kladenými na průřezové téma Osobnostní a sociální výchova, vycházející z RVP ZV.
Studenti se umí orientovat v problematice výuky tohoto průřezového tématu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
Vypracování souboru námětů k dané problematice
|
Doporučená literatura
|
-
Belz, H., Siefrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.. Praha: Portál.
-
BLÁHOVÁ, K. (1997). Hry pro tvořivé vyučování. Praha : STROM.
-
CANFIELD, J., SICCONE, F. (1998). Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře.. Praha: Portál.
-
FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
-
VALENTA, J. (2006). Osobnostní a sociální výchova a její cesta k žákovi. Kladno: AISIS.
|