Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Preparation for educational activities. 2. Project activities. 3. Evaluation. 4. Self-reflection. 5. Methods of educational diagnostics - records on children. 6. School documents.
|
Learning activities and teaching methods
|
Observation, Demonstration, Training in job and motor Skils
- Preparation for the Course Credit
- 10 hours per semester
- Semestral Work
- 10 hours per semester
- Homework for Teaching
- 15 hours per semester
- Attendace
- 30 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The third stage of the educational practice with the emphasis on the educational process evaluation and on the students self-assessment.
Students will be provided with competencies that will get to the content and objectives of the course.
|
Prerequisites
|
General orientation in education and general didactics.
KPV/MX4Q
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio, Visitation
1. Log book of educational practical training. 2. Casuistry 3. Record sheets on children 4. School educational programme, class educational programme 5. Sources of games, activities, methodological materials.
|
Recommended literature
|
-
Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
-
ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|