Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vedení pedagogického deníku (pokračování, a to s důrazem na sebereflexi. 2. Rozbor výsledků činnosti dětí (kazuistiky). 3. Samostatné mikrovýstupy (příprava, realizace, hodnocení, sebereflexe). 4. Zhotovení pomůcky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Druhá etapa pedagogických praxí. K základním formám studentovy práce patří hospitace a mikrovýstupy. Praxe je zaměřena na práci učitele s dítětem. K použitým metodám patří: pozorování, rozhovor, rozbor výsledků činnosti dětí. Praxe je zařazena 1x týdně, a to vždy 2 hodiny. Ke každému učiteli jsou zařazení 2 studenti.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
KPV/MX2Q
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Příprava, realizace a rozbor mikrovýstupů, reflexe a sebereflexe studentů.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VUP.
-
Prášilová, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu. V Praze: Triton.
-
PRÁŠILOVÁ, Michaela a Eva ŠMELOVÁ. (2010). Kurikulum a jeho tvorba II.. Olomouc: UP.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
|