Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- prvotní seznámení s praxí daného oboru - motivace studenta pro výkon budoucího povolání - beseda s vedením školy z důvodu pochopení souvislostí pozorovaných situací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 1 hodina za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vstup do 1. etapy pedagogické praxe, motivace studentů na zvolený obor. Pedagogická praxe se uskutečňuje formou skupinové hospitace pro vedením metodiků PdF UP. Probíhá v MŠ v olomouckém regionu (město, vesnice, vícetřídní, jednotřídní, klasický program, alternativní program). Studenti hospitují ve výchovně vzdělávacím procesu. Součástí praxe je i beseda s vedením školy o problematice výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Dotazník, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
- zavedení deníku pedagogických praxí - esej sestavená z poznatků získaných na podkladě neřízeného pozorování - 100 % účast na praxi
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
Šmelová, E. (2004). Mateřská škola: teorie a praxe. Olomouc: Univerzita Palackého.
|