Předmět: Seminář k bakalářské práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k bakalářské práci
Kód předmětu KPV/MSBQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy vědeckého pedagogického výzkumu. 2. Výzkumné práce v pedagogice a ve školské praxi. 3. Druhy pedagogického výzkumu. 4. Metody vědecké práce. 5. Etapy pedagogického výzkumu. 6. Metody pedagogického výzkumu. 7. Metoda pozorování. 8. Metoda pedagogického experimentu. 9. Metoda rozhovoru. 10. Metoda dotazníková. 11. Postup při zpracování diplomové práce. 12. Formální a obsahová stránka bakalářské práce. 13. Obhajoba bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje s vědeckým výzkumem v pedagogice, jeho druhy a metodami pedagogického výzkumu. Orientuje studenty připravující se ke zpracování bakalářské práce k cílevědomé a hospodárné výzkumné činnosti. Aplikuje získané poznatky, zejména využití výzkumných metod, na konkrétní témata, která vycházejí z procesu na preprimární škole nebo se dotýkají dalších otázek preprimárního vzdělávání.
Studenti jsou schopni práce s odbornou literaturou a tvorby odborného textu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a práce s literaturou

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Vyhledávání informací na seminář ve skupinách a prezentace získaných informací v průběhu semestru. Písemné zpracování tezí bakalářské práce a jejich obhájení v rámci výuky.
Doporučená literatura
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • Martin Skutil a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
  • SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
  • SKUTIL, M., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2006). Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů. Hradec Králové : Gaudeamus.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. (2014). Kvlitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha, Portál.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. (2014). Kvlitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha, Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní