Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata Specifika pohybových her, jejich klasifikace. Podmínky pro realizaci pohybových her. Pohybové hry bez pomůcek. Pohybové hry s pomůckami. Pohybové hry pro žáky se specifickými potřebami. Pohybové hry pro třídu s integrovaným žákem se specifickými potřebami.Pohybové hry s využitím didaktických prvků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " chápat význam pohybových her pro motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj dítěte, " orientovat se v oblastech pohybových her s různým zaměřením, " zorganizovat pohybové hry ve skupině dětí předškolního věku, " vhodně aplikovat pohybové hry do denního režimu MŠ dle prostředí, " uplatnit didaktické zásady při realizaci pohybových her a cvičení, " dodržet při pohybových hrách zásady bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.
|
Předpoklady
|
schopnosti umožňující bez problémů absolvovat výuku
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. min. 80 % docházka úspěšně realizovaný didaktický výstup seminární práce: portfolio z oblasti pohybových her
|
Doporučená literatura
|
-
MAZAL, F. (2000). Pohybové hry a hraní.. Olomouc, Hanex.
-
Neuman, J. (1995). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál.
-
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Sigmund, E. (2007). Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her. Olomouc.
|