Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Bartošová Michaela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní botanické a zoologické poznatky 2. Základy pokusnictví a pěstitelství 3. Seznámení s využitím metod, organizačních forem a prostředků vhodných při práci v MŠ 4. Příprava a realizace projektu v MŠ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí v oblasti přírodovědného učení v návaznosti na společenskovědní základ. Základ tvoří problematika specifických metod, forem a prostředků v oblasti přírodovědného vzdělávání v mateřských školách s přihlédnutím k využití integračního a globálního pojetí výchovy a k možnosti realizace výchovy k péči o životního prostředí. Získané vědomosti a dovednosti budou studenti aplikovat v rámci pedagogické praxe zaměřené na přírodovědné vzdělávání dětí mateřských škol.
Způsobilosti souvisejí s obsahem a cíli předmětu.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
- aktivní účast na seminářích (max 2 omluvené absence) - zpracování projektu, který je zaměřen na aktivity dětí v MŠ s tématem Člověk a jeho okolní svět.
|
Doporučená literatura
|
-
Cornell, J. (2012). Objevujeme přírodu. Učení hrou a prožitkem. Praha, Portál.
-
RAŠKOVÁ, M. (2006). Nebojme se projektové metody. INFORMATORIUM 3-8, roč. XIII.
-
VALENTA, J. A KOL. (1993). Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy.. Praha : IPOS ARTAMA.
|