| Název předmětu | Didaktika primárních pohybových dovedností |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/MPD@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata Primární pohybové dovednosti: lokomoční - chůze, běh, poskoky a skoky; manipulační - hody, chytání, driblování, kop, odbití. Technika jejich provedení, metody a postupy vhodné při osvojování těchto dovedností v předškolním věku. Příprava na pohybové aktivity - rozcvičení. Motorické učení, rozlišení příčiny a následku chyby, formulace korekčních instrukcí. Základní cvičební tvary, jejich správné provedení, nácvik ukázkového provedení, názorná aplikace metody pohybového kontrastu. Metodika základních akrobatických dovedností (kotouly, stoj na lopatkách). Průpravná cvičení pro nácvik odrazu z trampolínky, odraz a doskok. Pohyb po zvýšené ploše - obměny chůze s doprovodnými pohyby paží, obraty, rovnovážné polohy, poskoky a skoky. Dodržování bezpečnostních zásad, nácvik konkrétních technik dopomoci a záchrany.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " chápat mechanismus motorického učení u dětí v předškolním věku, " objasnit faktory, které působí v motorickém učení, " předvést ukázku vybraných motorických dovedností, " aplikovat didaktické metody a postupy osvojování pohybových dovedností u dětí předškolního věku, " využívat získané vědomosti a dovednosti v řízených pohybových aktivitách v MŠ, " hodnotit výkony dětí a umět zdůvodnit hodnocení, " uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí.
|
| Předpoklady |
|
pohybové schopnosti na úrovni umožňující úspěšné absolvování výuky
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru: - min. 80% aktivní účast ve výuce (100 % účast na poučení BOZP v 1. hodině + didaktickém výstupu studenta) - didaktický výstup na zvolené téma (téma student volí v 1. výukové hodině semestru) - seminární práce: písemná příprava na didaktický výstup - úspěšné zvládnutí kontrolních cviků |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |