Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Škola jako otevřený sociální systém, základní pojmy managementu, management jako řídící proces, škola jako specifická organizace a transformační systém, vnější i vnitřní prostředí školy, analýza SWOT,základní právní normy a koncepční dokumenty týkající se škol.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studující s průběhem řídícího procesu a vést je k aplikaci získaných poznatků do podmínek mateřské školy. Témata: základní pojmy managementu, fáze řídícího procesu, řídící činnosti učitele.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni objasnit zákonitosti průběhu řídícího procesu aplikovat získané poznatky do podmínek mateřské školy.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Aktivní účast na výuce, předložení pracovního portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Olomouc: Vydavatelství UP, 2003. 164 s. ISBN 80-244-0676-4.. Olomouc.
|