Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Multikulturní výchova a její postavení v RVP ZV. Formy, metody a vyučovací prostředky MKV. Žáci národnostních menšin ve školách a jejich výuka. Přípravy na MKV v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se orientuje nejen na oblast poznatkovou, ale zároveň na oblast postojů a dovedností.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti multikulturní výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studenti zpracují portfólio a přípravy k MKV.
|
Doporučená literatura
|
-
Balvín, J. (2004). Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha.
-
Cílková, E. Schonerová, P. (2007). Náměty na multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha : Portál.
-
HORŇÁK, L. (2005). Rómsky žiak v škole. Prešov : PU.
-
Šišková, T. et al. (2001). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál.
|