Vyučující
|
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osobnost pedagoga mateřské školy. 2. Praktické činnosti v modelových situacích. 3. Sebepoznávání a seberegulace projevu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína má charakter přípravy pro účinnou pedagogickou komunikaci v mateřské škole. Hlavní pozornost je zaměřena na osobnost pedagoga mateřské školy a jeho výrazové prostředky. Studenti jsou seznamováni se vstupními teoretickými poznatky,hlavní pozornost je zaměřena na praktické činnosti v modelových situacích ve výuce i v konkrétní pedagogické praxi, ve kterých jsou rozvíjeny řečové, pohybové a výrazové dovednosti budoucího pedagoga MŠ. Studenti jsou vedeni k sebepoznávání a seberegulaci svého projevu. Ve výuce je využíváno množství materiálně didaktických prostředků - např. interaktivní tabule.
Absolvent studijní disciplíny zkvalitní svoji orientaci v dané oblasti a nabyde kompetence odpovídající cíli a náplni předmětu.
|
Předpoklady
|
Studenti a učitelé primární a preprimární školy nebo zájemci o danou problematiku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Seminární práce dle zadání vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2002). Pedagogická komunikace.. Olomouc: UP.
|