Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Zásady správného držení těla v různých výchozích polohách. Specifická cvičení pro vnímání jednotlivých hudebních složek (tempo, takt, rytmus, dynamika, melodie, charakter hudební skladby, hudební forma). Základní lokomoční pohyby při hudebním doprovodu - chůze, běh, poskok, skok. Taneční kroky v různém prostorovém řešení, též s tempovými, rytmickými, dynamickými obměnami. Prostorová cvičení - přímé, šikmé směry, křivky, jejich kombinace. Hudebně-pohybové hry, hry rozvíjející kreativitu dítěte. Cvičení s hudbou s využitím náčiní vhodného pro děti předškolního věku. Tvorba pohybové skladby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit význam pohybových aktivit s hudbou při rozvoji tělesném, psychickém a sociálním u dětí v předškolním věku, " chápat základní hudebně pohybové vztahy, " realizovat hudebně pohybové aktivity bez náčiní a s náčiním, " uplatňovat zásady správného držení těla u dětí ve shodě s technickými a estetickými požadavky, platnými v rytmické gymnastice, " aplikovat pravidla tvorby pohybové skladby, " uplatňovat zásadu bezpečnosti při hudebně-pohybových aktivitách dětí. Témata: Zásady správného držení těla v různých výchozích polohách. Specifická cvičení pro vnímání jednotlivých hudebních složek (tempo, takt, rytmus, dynamika, melodie, charakter hudební skladby, hudební forma). Základní lokomoční pohyby při hudebním doprovodu - chůze, běh, poskok, skok. Taneční kroky v různém prostorovém řešení, též s tempovými, rytmickými, dynamickými obměnami. Prostorová cvičení - přímé, šikmé směry, křivky, jejich kombinace. Hudebně-pohybové hry, hry rozvíjející kreativitu dítěte. Cvičení s hudbou s využitím náčiní vhodného pro děti předškolního věku. Tvorba pohybové skladby.
|
Předpoklady
|
schopnosti umožňující absolvovat předmět bez problémů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru: - min. 80% aktivní účast ve výuce (100 % účast na poučení BOZP v 1. hodině + didaktickém výstupu studenta) - úspěšné zvládnutí didaktického výstupu na zvolené téma (téma student volí v 1. výukové hodině semestru) - seminární práce: písemná příprava na didaktický výstup Studenti s ISP: Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru: - min. 30% aktivní účast ve výuce (100 % účast na poučení BOZP v 1. hodině + didaktickém výstupu studenta) - úspěšné zvládnutí didaktického výstupu na zvolené téma (téma student volí v 1. výukové hodině semestru) - seminární práce: písemná příprava na didaktický výstup
|
Doporučená literatura
|
-
Krapková, H., & Šopková, J. (1999). Lidové tance. Vybrané lidové tance pro základní a střední školy.. Olomouc: UP.
-
Miklánková, L., & Bednářová, H. (2010). Písnička si hraje s námi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Miklánková, L. (2007). Hudba jako prostředek motivace a iniciace žáka v tělesné výchově.. Olomouc: UP.
|