Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktická ukázka využití nejbližšího okolí (případně i jiných lokalit) k seznámení s ekologickou problematikou či s globálními problémy celosvětového dosahu. Seznámení s chráněnými oblastmi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Exkurze
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je připravit posluchače po stránce praktické pro realizaci environmentální výchovy, aby dokázali vytvořit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí - počínaje nejbližším okolím a konče globálními problémy celosvětového dosahu - a vytvořit základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli.
KPV/MEVQ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na exkurzi.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Škola pro život. Praha : Pavučina.
-
HRUŠKA, J. (2002). Globální a environmentální výchova na pobytových akcích. Pardubice : Ekocentrum Pardubice.
-
Máchal, A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno : Rezekvítek.
|