Předmět: Didaktika TV

« Zpět
Název předmětu Didaktika TV
Kód předmětu KPV/MDT@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " orientovat se v interakční struktuře vztahů a prvků procesu TV v MŠ, " popsat organizační formy TV dětí předškolního věku v ŠVP v MŠ, " plánovat pohybové aktivity jako činnosti s výchovným, vzdělávacím, zdravotním a prožitkovým aspektem, " orientovat se v činnostech učitele v MŠ, " prakticky realizovat organizační formy TV v MŠ, " uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí. Témata: Základní pojmy v pedagogické kinantropologii. Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ - rozsah, obsah, využitelné prostředky. Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Písemný test

- docházka 80 % - úspěšné zvládnutí didaktického výstupu - správně zpracovaná příprava na didaktický výstup - 100 % účast na proškolení BOZ - úspěšné zvládnutí testu - úspěšné zvládnutí kontrolních cviků
Doporučená literatura
  • Dvořáková, H. (2001). Sportujeme s nejmenšími dětmi. Praha.
  • Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
  • Kiedroňová, E. (2005). . Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem.. Praha: Grada.
  • Miklánková, L. Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc.
  • Miklánková, L. Tělesná výchova pro 1. stupeň škol (základní gymnastika). Olomouc.
  • Volfová, H. & Kolovská, I. (2009). Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada.
  • Volfová, H. & Kolovská, I. (2008). Předškoláci v pohybu. Praha: Grada.
  • Volfová, H., Kolovská, I. (2011). Předškoláci v pohybu. 3, Cvičíme jako opice a lev. Praha:Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní