Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osobnostní a sociální rozvoj dítěte předškolního věku. 2. Metody a formy dramatické výchovy. 3. Práce s loutkou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Dramatická výchova je zaměřena na osobnostní a sociální rozvoj dítěte předškolního věku. Studenti se učí metodám, jak formou dramatických her a cvičení naučit děti vytvářet přátelský kolektiv na základě vzájemného poznávání, učí se dodržovat pravidla, rozvíjet schopnost soustředění, rytmické cítění, umět navazovat kontakt s druhým. Součástí dramatické výchovy je i práce s loutkou. Uvedené činnosti jsou realizovány v modelových situacích ve výuce i v konkrétní pedagogické praxi.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti dramatické výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti dle vlastního výběru zdramatizují vybraný text a zrealizují jej v MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
Machková, E. (1999). Metodika dramatické výchovy.. Praha: ARTAMA.
|