Předmět: Aktivity v předškolním vzdělávání 1

« Zpět
Název předmětu Aktivity v předškolním vzdělávání 1
Kód předmětu KPV/MA1Q
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Člověk jako součást živé přírody a společenský tvor 2. Živá příroda (živočichové a rostliny) - podzim, zima. 3. Aktuální problémy edukačního procesu v MŠ - vybraná témata - klima v MŠ, vztahy, spolupráce předškolních pedagogů - koncept bezpodmínečného přijetí dítěte - multikulturalita v prostředí MŠ - úloha pravidel a popisné zpětné vazby v budování žádoucích návyků dítěte - genderová problematika v MŠ - výchova v rodině, střídavá péče 4. Specifické metody při práci v MŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Studenti se seznámi s rozmanitými metodami a strategiemi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání.
Studenti jsou schopni aplikovat v mateřské škole aktivity rozvíjející chápání přírodních a společenskovědních zákonů.
Předpoklady
Předpokladem ke studiu jsou všeobecné znalosti o přírodě a společnosti.
KPV/MPDQ
----- nebo -----
KPV/PPDQ

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

- aktivní účast na seminářích (max 2 omluvené absence) - průběžné plnění úkolů vyučujícího - zpracování předmětového portfolia
Doporučená literatura
  • BUREŠOVÁ, K., KORVASOVÁ, H. (2003). Nápady pro mrňata a škvrňata. Kněžice : Chaloupky.
  • VALENTA, J. A KOL. (1993). Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy.. Praha : IPOS ARTAMA.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní