Vyučující
|
-
Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vaňková Alžběta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: Vědní obor pedagogika, Faktory rozvoje lidského jedince, Výchova a sebevýchova Základní pedagogické pojmy a jejich vztahy Cíle a obsah výchovy Výchovný proces a jeho etapy Efektivita výchovného procesu Výchovné zásady Osobnost učitele Vývoj profesní dráhy učitelů Profesní etika učitele Osobnost vychovávaného Rodiny a škola Metodologie pedagogiky Vědecký postup v pedagogice Metody vědecké práce Etapy pedagogického výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: " zprostředkovat studentům základní pedagogická stanoviska, názory a oblasti vědního oboru pedagogika jako výchozí pedagogické disciplíny. Na základě studia bude student schopný: " interpretovat základní pedagogické jevy a zákonitosti, " vysvětlit s porozuměním pedagogickým jevům a zákonitostem v nezbytných souvislostech, " bude schopný přemýšlet v souvislostech teorie a praxe pedagogické reality.
Student získá teoretické znalosti v rozsahu učiva viz obsah
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z oblasti pedagogiky v rozsahu středoškolského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Podmínka k udělení zápočtu: 1. 50% prezenční účast na seminářích 2. Zvládnutí učiva v daném rozsahu (viz "Obsah"), ověřeno testem
|
Doporučená literatura
|
-
BLÍŽKOVSKÝ, B. (1992). Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis.
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II.. Hanex Olomouc.
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc: Hanex.
-
STOLINSKÁ, D. (2013). Teoretický exkurz do obecné pedagogiky. Olomouc: Vydavatelství UP.
|