Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hostapitační náslechy, samostatné učení v předmětech 1. stupně ZŠ podle daného ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Těžiště praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodinách českého jazyka, cizího jazyka, matematiky, Člověk a jeho svět 2, 3 (přírodovědné a vlastivědné učivo). Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 4. a 5. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, cizí jazyk, matematika, přírodověda, vlastivěda. Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. Při výstupu z ČjL zařadí každý student jednu hodinu slohu a jednu hodinu čtení a literární výchovy, a to po domluvě s cvičným učitelem. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 4 hodiny samostatných výstupů každého studenta+cizí jazyk v souladu s ŠVP dané školy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Těžiště praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodinách českého jazyka, cizího jazyka, matematiky, Člověk a jeho svět 2, 3 (přírodovědné a vlastivědné učivo). Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 4. a 5. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, cizí jazyk, matematika, přírodověda, vlastivěda. Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. Při výstupu z ČjL zařadí každý student jednu hodinu slohu a jednu hodinu čtení a literární výchovy, a to po domluvě s cvičným učitelem. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 4 hodiny samostatných výstupů každého studenta+cizí jazyk v souladu s ŠVP dané školy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Potvrzení ředitele školy, kde byla praxe vykonána nebo kde posluchač již pracuje. V případě, že student není zaměstnancem ZŠ na pozici učitele nebo asistenta plní praxi dle Metodického listu (webové stránky SPOP) a informací o předmětu ve Stagu. Pro studenty, kteří nejsou zaměstnanci ZŠ na pozici učitele nebo asistenta: kladné hodnocení cvičného učitele, výkaz s výpisem náslechů a odučených hodin s potvrzením školy a absolvované praxi (formu výkazu si zvolí student sám); portfolio všech hospitačních protokolů a příprav včetně kopií všech čestných prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění. Mimořádně platné pro ZS 2021/22 Realizace všech praxí je v současné době v souvislosti s aktuální situací Covid 19 v ČR řešena s přítomností studenta na ZŠ - student dokládá při vstupu do ZŠ svou bezinfekčnost + současně odevzdává čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (formulář k dispozici na webových stránkách SPOP). Sledujte prosím také průběžně aktuální informace na internetových stránkách UP a Střediska pedagogických a odborných praxí (SPOP) PdF UP.
|
Doporučená literatura
|
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
|