Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hostapitační náslechy, samostatné učení v předmětech 1. stupně ZŠ podle daného ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV. V době covidového opatření a režimu alternativní realizace praxe student postupuje podle informací a instrukcí metodika prostřednictvím hromadného e-mailu a v souladu s postupem ze strany vedení fakulty. Pravidelně sleduje webové stránky fakulty a řídí se stanovenými opatřeními.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
100% účast na praxi kladné hodnocení cvičného učitele portfolio studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
|