Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hospitační náslechy, samostatné učení v předmětech 1. stupně ZŠ podle daného ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů). V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Těžiště pedagogické praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin (Hv, Tv, Vv, Pč) pod vedením cvičného učitele (cvičných učitelů). V prvních dvou týdnech studenti pouze hospitují. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Potvrzení ředitele školy, kde byla praxe vykonána nebo kde posluchač již pracuje v pozici učitele 1.stupně ZŠ nebo asistenta. V případě, že student není zaměstnancem ZŠ na pozici učitele nebo asistenta plní praxi dle Metodického listu (webové stránky SPOP) a informací o předmětu ve Stagu. Pro studenty, kteří neučí jako zaměstnanci na ZŠ: kladné hodnocení cvičného učitele, výkaz s výpisem náslechů a odučených hodin s potvrzením školy a absolvované praxi (formu výkazu si zvolí student sám); portfolio všech hospitačních protokolů a příprav včetně kopií všech čestných prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění. Mimořádně platné pro ZS 2021/22 Realizace všech praxí je v současné době v souvislosti s aktuální situací Covid 19 v ČR řešena s přítomností studenta na ZŠ - student dokládá při vstupu do ZŠ svou bezinfekčnost + současně odevzdává čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (formulář k dispozici na webových stránkách SPOP). Sledujte prosím také průběžně aktuální informace na internetových stránkách Střediska pedagogických a odborných praxí (SPOP) PdF UP.
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha : NIDV.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : Triton.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
|