Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretický základ vyučovacích předmětů geografie a historie ČR, společenských věd a geografie Evropy. 2. Využití regionálních prvků ve výuce na 1. stupni ZŠ. 3. Kategorie času - časová osa a její využití. 4. Téma regionu ve vlastivědě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na zvládnutí teoretického základu vyučovacích předmětů geografie a historie ČR, základů společenských věd. Je zaměřena na posílení historicko-kulturní složky a těsnější spojení s regionem.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti geografie, historie, regionu a společenských věd.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Seminární práce dle zadání vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KOCOUREK, L. (1998). Historická vlastivěda. Úvod do studia.. Ústí nad Labem : PdF UJEP.
-
MEIXNEROVÁ, Z a MEIXNER, J. (2000). Česká republika na přelomu století.. Ostrava.
-
MEIXNEROVÁ, Z a MEIXNER, J. (2000). Česká republika na přelomu století.. Ostrava.
-
RANDÁK, J. et al. (2011). Dějiny českých zemí. Praha.
-
RANDÁK, J et al. (2011). Dějiny českých zemí. Praha.
-
RANDÁK, J. et al. (2013). Osobnosti českých dějin.. Praha.
-
RANDÁK, J. et al. (2013). Osobnosti českých dějin.. Praha.
-
VYSKOČILOVÁ, E. a kol. (1991). Témata prvouky a vlastivědy. Praha : AVED.
|