Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vývoj dramatické výchovy. 2. RVP ZV. 3. Využití dramatické výchovy ve vyučování na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti jsou vedeni ke schopnosti vyučovat dramatickou výchovu na primární škole.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti dramatické výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Studenti zpracují přípravu na výuku dramatické výchovy nebo na výuku předmětu s prvky dramatické výchovy.
|
Doporučená literatura
|
-
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum.
-
Macková, S. (2004). Dramatická výchova. Brno: Janáčkova akademie múzických umění.
-
MACHKOVÁ, E. (2007). Jak se učí dramatická výchova.. Praha : AMU.
-
Marušák, R., Králová, O., & Rodriguezová, V. (2008). Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál.
-
Valenta, J. (1999). Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik: (srovnání systémů). Praha: ISV nakladatelství.
|