Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Dodržování didaktických zásad a jejich aplikace v TV - atletických epizodách.Specifické didaktické zásady v atletice. Prezentace techniky základních atletických pohybových činností (běhy, hody, skoky). Didaktické aspekty průpravných cvičení a atletických her, atletika soutěžně. Organizace a bezpečnost v různých fázích atletického výcviku (expoziční a fixační fáze). Témata: 1. seznámení s požadavky, plánem semestru a BOZ 2. možnosti testování a diagnostiky motorických a kondičních dovedností žáků 1. stupně ZŠ 3. kruhový provoz - náměty na cvičení pro rozvoj pohybových schopností dětí 4. atletická abeceda, základy hladkých běhů 5. starty (startovní povely a start z bloků), šlapavá a švihová technika běhu 6. štafetový běh, štafetová předávka, opakování startů 7. nácvik techniky hodu míčkem 8. průpravná cvičení pro skok daleký a upevnění techniky hodu míčkem 9. skok daleký do doskočiště (technika odrazu a měření výsledků), 60 m na výkon 10. vytrvalostní běh - kontrolní diagnostika 11. hod míčkem na výkon 12. skok daleký na výkon 13. plnění požadavků pro udělení kreditů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s didaktickými zásadami, metodami, styly a postupy a jejich specifiky při aplikaci ve výuce atletiky na 1. stupni ZŠ.
Student získá informace o využití atletických prvků v procesu tělesné výchovy. Zdokonalí se rovněž v odpovídajících dovednostech a individuálním technickém provedení. Dokáže využít adekvátních didaktických postupů při nácviku atletických disciplín pro žáky 1. stupně ZŠ. Dovede naplánovat vyučovací jednotku s akcentem na atletiku. Po absolvování předmětu by měl být schopen uplatnit uvedené znalosti v praktické části předmětu a dále ve své pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Schopnosti umožňující úspěšné absolvování výuky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- aktivní účast na cvičeních 75 % - správné zpracování seminární práce - praktické zvládnutí techniky jednotlivých atl. disciplín - aktivní účast při realizaci atletických soutěžích pro děti Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu, tělesná výchova v praxi. Praha.
-
Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu. Praha.
-
Miklánková, L. Tělesná výchova na 1. stupni škol. Olomouc.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Válková,H. (1992). Atletika je i hra. Olomouc, Hanex.
-
VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s LMP. Praha.
|