Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- pohybový režim žáka, posturální stereotyp, model individuálně optimálního držení těla. - zdravotní Tv jako vzdělávací předmět na ZŠ - oslabení opěrně-pohybového sytému - posouzení kvality držení těla, korekce a fixace posturálního modelu. - oslabení vnitřních orgánů - oslabení endokrinologická - oslabení neuropsychická - všestranně rozvíjející činnosti se zaměřením na kvalitu posturální funkce (posturo-motoricko-funkční příprava).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pochopit význam pohybové aktivity pro zdravý vývoj dítěte, - orientovat se v metodách hodnocení držení těla, - zvolit vhodná korekční cvičení pro odstranění svalových dysbalancí, - orientovat se v metodách a postupech nácviku základních lokomočních a manipulačních dovedností, - znát pravidla atletických disciplín a orientovat se v činnostech rozhodčího, - chápat mechanismus organizace atletické soutěže. Témata Všestranně rozvíjející činnosti se zaměřením na kvalitu posturální funkce (posturo-motoricko-funkční příprava). Posturální stereotyp, model individuálně optimálního držení těla. Posouzení kvality držení těla, korekce a fixace posturálního modelu. Lokomoční pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Manipulační pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Didaktické aspekty základů atletiky - atletické hry včetně jejich modifikace pro žáka se SVP. Bezpečnost a organizace činností při výuce základů atletiky v tělesné výchově.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- aktivní účast na výuce 80 % - správné zpracování seminární práce - úspěšné zvládnutí testu - úspěšné absolvování testů vybraných atletických dovedností (nízký start, běh 100 m, Cooperův test, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký). Požadavky pro udělení kreditů jsou plněny v průběhu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dostálová, I.; Miklánková, L. (2005). Protahování a posilování pro zdraví. Olomouc.
-
Fleischmann, J., Linc, R. Anatomie člověka I., II.. Praha: SPN - různá vydání.
-
Kopecký, M. a kol. (2010). Somatologie. Olomouc.
-
Kopecký, M. (2014). Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kučera, M., Kolář, P., Dylevský, I., et al. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
-
Miklánková, L. (2011). Umíš učit "tělocvik"?. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|