Název předmětu | Seminář k obecné pedagogice |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KTSO@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Studenti by měli být schopni: - interpretovat základní pedagogické jevy a zákonitosti - orientovat se v alternativních přístupech ve výchovně vzdělávacím procesu - tvořivě využívat poznatků získaných v pedagogické praxi - vysvětlit význam odkazu významných pedagogů pro současnou pedagogickou teorii i praxi Témata Společenská funkce výchovy. Základní pedagogické pojmy. Faktory rozvoje lidského jedince. Výchovný proces a jeho etapy. Složky výchovy. Úloha učitele, žáka, rodiny a širšího společenského prostředí ve výchově. Alternativní přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu. Alternativní školství. Současné pedagogické směry. Globální výchova. Pedagogika volného času. Školské soustavy a výchovné teorie v průběhu historického vývoje. Pojetí výchovy v dílech významných myslitelů. Postavení pedagogiky v demokratické společnosti.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |