Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s organizačními formami zařízení, s řádem, rozvrhem, s kolektivem třídy. Formou náslechů sledovat všechny vyučovací předměty v první třídě základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s organizačními formami zařízení, s řádem, rozvrhem, s kolektivem třídy. Formou náslechů sledovat všechny vyučovací předměty v první třídě základní školy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Uvědomělý nácvik pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin, na které se studenti připravují pod vedením učitele z praxe a metodiků odborných předmětů (českého jazyk,cizí jazyk, matematiky, přírodovědy, vlastivědy). Praxe se uskutečňuje na školách v místě bydliště.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Hospitace
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M.,Stolinská, D. Pedagogická praxe.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
|