Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
-
Gaďourek Zdeněk, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prohloubení techniky plaveckých zůsobů prsa, znak, kraul - uzlové body techniky, průpravná cvičení u okraje bazénu a na volné hladině. Regenerace ve vodě. Technika dopomoci unavenému plavci, činnosti a technika při záchraně tonoucího, startovní skok, skok záchranáře. Didaktika plavání dětí mladšího školního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s didaktickými zásadami, metodami, styly a postupy a jejich specifiky při aplikaci ve výuce plavání. Seznámení studenta s technikami dopomoci unavenému plavci a základy pomoci plavci na hladině. Relaxační činnosti ve vodním prostředí.
Student chápe význam pohybových činností ve vodním prostředí z hlediska regenerace a relaxace, pracuje s rejštříkem činností na hladině a u okraje bazénu. Dovede aplikovat dovednosti z oblasti dopomoci unavenému plavci a záchraně tonoucího, zvládne skok záchranáře z okraje bazénu. Předvede techniku prsa, kraul, znak.
|
Předpoklady
|
- dobrý zdravotní stav umožńující pobyt ve vodním prostředí - plavecká způsobilost - plavec (uplave bez pomůcek 200m bez přerušení jen s otáčkami u okraje bazénu)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
-- účast ve výuce min 70% prokázání plavecké způsobilosti (uplave bez pomůcek 200m souvisle a bez přerušení jen s otáčkami u okraje bazénu) - předvedení správné techniky plaveckých způsobů na vzdálenost 40m (prsa, kraul, znak) - předvedení skoku záchranáře a činností při záchraně tonoucího na hladině, - předvedení dopomoci unavenému plavci (jednotlivec, dvojice) Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu. Praha.
-
Miklánková, L. Tělesná výchova na 1. stupni škol. Olomouc.
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
Rychtecký, A. Fialová, L. Didaktika školní TV. Praha.
-
VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s LMP. Praha.
|