Vyučující
|
-
Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
pedagogika jako vědní obor faktory ovlivňující rozvoj člověka výchova a sebevýchova cíle obsah a výchovný proces osobnost učitele metodologie pedagogiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je zprostředkovat studentům základní pedagogická stanoviska, názory a oblasti vědního oboru pedagogika jako výchozí pedagogické disciplíny. Na základě studia bude student schopný " interpretovat základní pedagogické jevy a zákonitosti, " vysvětlit s porozuměním pedagogickým jevům a zákonitostem v nezbytných souvislostech, " bude schopný přemýšlet v souvislostech teorie a praxe pedagogické reality.
Studenti po absolvování předmětu získají kompetence vyplývající ze stanovených cílů.
|
Předpoklady
|
Předpoklady směřující k naplnění cílů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Splnění znalostního testu.
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II.. Hanex Olomouc.
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc: Hanex.
-
PRŮCHA, J. (2015). Přehled pedagogiky. Praha: Portál.
-
STOLINSKÁ, D. (2013). Teoretický exkurz do obecné pedagogiky II.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
STOLINSKÁ, D. (2013). Teoretický exkurz do obecné pedagogiky. Olomouc: Vydavatelství UP.
|