Cíle: Prostřednictvím předmětu se student seznámí s problematikou vzdělávání a vyučování na primární škole. V návaznosti na přednáškovou aktivitu v rámci předmětu Didaktika primárního vzdělávání (ZT) předmět rozvíjí jednak základní teoretická východiska v procesu formování profesních učitelských dovedností se specifickým zřetelem k výchovně vzdělávacímu procesu na 1. stupni základní školy, jednak jde o nástin jejich aplikací do reálných didaktických situací s cílem utváření dovedností efektivního řízení vyučovacího procesu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem primární škola, - objasnit organizační formy práce na málotřídní a plnoorganizované škole, - vysvětlit pojem klima třídy, popř. atmosféra hodiny v návaznosti na interakci učitel ? žák na primární škole, - vyjmenovat a charakterizovat strategie výuky na primární škole, - vyjmenovat a charakterizovat různé metodické postupy na primární škole, - charakterizovat kurikulární dokument RVP ZV, - aplikovat teoretické znalosti ve fiktivních situacích, - analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií. Témata: Plnoorganizovaná škola, málotřídní škola, metodické postupy používané na primární škole, strategie vyučování a učení v primární škole, učitel primární školy ? činnosti diagnostické, řídící, prognostické, organizační formy primární školy, výukové metody primární školy, klima třídy ? atmosféra hodiny atd., interakce učitel ? žák primární školy, způsoby hodnocení žáků, aktuální didaktická témata v médiích.
|