Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretický základ vyučovacích předmětů geografie a historie ČR. 2. Metody, formy a prostředky ve vyučování vlastivědy. 3. Téma regionu ve vlastivědě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vývoj vyučování vlastivědě, zvládnutí teoretického základu vyučovacích předmětů geografie a historie ČR v rámci osnov ZŠ, OŠ, NŠ; práce s plánem, mapou, učebnicí. Rozvíjí schopnost osvojené znalosti aplikovat na vyučování vlastivědy s využitím všech metod, forem a prostředků. Je zaměřena na posílení historicko-kulturní složky a těsnější spojení s regionem.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Seminární práce dle zadání vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
VAVRDOVÁ, A. (2009). Didaktika vlastivědy. Olomouc : UP.
|