Předmět: Studentské odborné vědecké aktivity 2

« Zpět
Název předmětu Studentské odborné vědecké aktivity 2
Kód předmětu KPV/KSV2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Cíle: Předmět navazuje na výstupy předcházejícího předmětu Studentské odborné vědecké aktivity 1. Cílem je vést studenty garantovaných oborů k odborné vědecké práci včetně spolupráce se zahraničními partnery, a tím vytvořit kvalitní podklad pro potenciální návaznost ve vědecké činnosti. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: zpracovat výstupy výzkumného šetření do podoby odborného textu, prezentovat výstupy výzkumného šetření v odborném časopise nebo na konferenci, na základní úrovni se orientovat v odborných časopisech a textech odborného charakteru. Hlavní téma předmětu: (se zaměřením na prezentaci výstupů) Kvantitativní a kvalitativní výzkum. Smíšený design výzkumu. Aktuality v pedagogických výzkumech. Tuzemský a zahraniční pedagogický výzkum. Metody pedagogického výzkumu. Statistické zpracování dat.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Realizace parciální odborné činnosti nadstandardně rozvíjející výzkumné kompetence studentů.
Doporučená literatura
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace.. Praha.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • PELIKÁN, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
  • PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika: Vytváření mostů. Praha: UK.
  • SKALKOVÁ, J. (1985). Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN.
  • SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
  • STOLINSKÁ, D. (2011). Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu.. Brno: PdF MU.
  • STOLINSKÁ, D. (2010). TIVT - stále živá technika měření efektivity interakce učitel-žák na primární škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP.. Olomouc: PdF UP.
  • ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
  • ŠVEC, Š. a kol. (1998). Metodológia vied o výchove. Bratislava: IRIS, 1998.
  • WALKER, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr