Název předmětu | Současné trendy ve vzdělávání v mezinárodním kontextu |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KSTV@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: (se zaměřením na oblast primárního školství) Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinualita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Nástin kontinuality primárního a preprimárního vzdělávání v historickém kontextu Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - vyspělé země Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - rozvojové země Žáci a učitelé z pohledu mezinárodní komparace
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Obsahem předmětu je prezentace zahraničních trendů na úrovni ISCED 1 se záměrem inspirovat studenta při procesu utváření vlastního pojetí vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí; - zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání; - komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných vyspělých zemích; - komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných rozvojových zemích.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Prezentace semestrální práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |