Předmět: Současné trendy ve vzdělávání v mezinárodním kontextu

« Zpět
Název předmětu Současné trendy ve vzdělávání v mezinárodním kontextu
Kód předmětu KPV/KSTV@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: (se zaměřením na oblast primárního školství) Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinualita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Nástin kontinuality primárního a preprimárního vzdělávání v historickém kontextu Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - vyspělé země Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - rozvojové země Žáci a učitelé z pohledu mezinárodní komparace

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Obsahem předmětu je prezentace zahraničních trendů na úrovni ISCED 1 se záměrem inspirovat studenta při procesu utváření vlastního pojetí vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí; - zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání; - komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných vyspělých zemích; - komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných rozvojových zemích.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Prezentace semestrální práce
Doporučená literatura
  • JEŽKOVÁ, V., WALTEROVÁ, E. (1997). Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : PdF UK.
  • MOREE, D. (2013). Učitelé na vlnách transformace. Praha: Karolinum.
  • OECD. (2010). Education at a Glance 2010 and Highlights from Education at a Glance 2010. . Paris: OECD.
  • PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. Changes in the Czech School Environment. IAC-TLEI.. Vienna, 2015.
  • WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě).. Brno: CDVU MU.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní